Volkswagen pierde teren în fața unui nou rival: ce arată datele despre BYD și producătorul german
Producătorul chinez de vehicule electrice a depășit VW cu vânzări de peste 440.000 de mașini în primul trimestru în China, în timp ce volumul mărcii VW a totalizat 427.247.
BYD este cea mai bine vândută marcă de mașini din China pentru prima dată, detronând Volkswagen pe măsură ce își continuă ascensiunea fulgerătoare.
Producătorul de vehicule electrice susținut de Warren Buffett și-a depășit rivalul german în primul trimestru, vânzând peste 440.000 de mașini în China, potrivit datelor din industria auto compilate de Bloomberg.
Președintele BYD, Wang Chuanfu, a declarat luna trecută că își propune să depășească VW până la sfârșitul anului 2023.
VW a fost cel mai bine vândut brand printre producătorii de automobile din China cel puțin din 2008, când au devenit disponibile datele de la Centrul de Cercetare și Tehnologie Auto din China. Vânzările de vehicule sub marca VW au totalizat 427.247 de unități în China în primul trimestru, vehiculele electrice reprezentând doar 6 procente.
Tendința reflectă influența în scădere a mărcilor străine vechi, pe măsură ce producătorii chinezi de vehicule electrice se confruntă cu modele din ce în ce mai sofisticate – și mai accesibile.
BYD, un rival pe măsură
„BYD este foarte, foarte puternic”, a spus CEO-ul Grupului VW, Oliver Blume, în timpul unui eveniment de la Salonul auto de la Shanghai în această lună. „În cele din urmă, nu totul ține de volum. Vrem să avem o afacere de succes și este mai important să fim cel mai bun grup internațional aici în China.”
BYD a vândut 1,86 milioane de vehicule în 2022, mai mult decât a făcut-o în ultimii patru ani combinați. Și a reprezentat două din cinci vânzări de mașini cu energie nouă în China în primul trimestru.
BYD a vândut aproape 550.000 de mașini la nivel global în ianuarie-martie, mai mult decât toate înmatriculările de vehicule de pasageri din Regatul Unit în acea perioadă.
Producătorul auto și-a intensificat impulsul în străinătate, acordând prioritate Europei, Americii Latine și piețelor din Asia. BYD nu are planuri actuale de a-și vinde mașinile electrice de pasageri în SUA, a declarat Wang luna trecută.
BYD a declarat că intenționează să vândă cel puțin 3 milioane de vehicule în acest an, posibil până la 3,7 milioane, potrivit analistului Bloomberg Intelligence Joanna Chen.
Compania urmează să prezinte rezultatele primului trimestru joi.
Acțiunile BYD au crescut cu 16% în Hong Kong în acest an, ceea ce îi oferă o valoare de piață de aproximativ 95 de miliarde de dolari față de 77 de miliarde de dolari ale Grupului VW. Valoarea Tesla este de 515 miliarde de dolari.